torstai 19. kesäkuuta 2014

Juhannustaikaa

Rentouttavaa juhannusta kaikille!



Meille juhannuspäivät ovat arkipäiviä muiden joukossa, eläimet on hoidettava oli arki tai pyhä. Ja kun jo asuu valmiiksi maalla ja on vähän kuin kesämökillä joka päivä niin mikäs sitä juhannusta vietellessä, luonnon rauhassa ja eläimien keskellä. Ehkä tehdään vähän parempaa ruokaa ja vähän vähemmän töitä, pakolliset kuitenkin.

Monien tuttujen on vaikea ymmärtää että meidän on oikeasti vähän vaikeampi lähteä kotoa pois, varsinkin nyt kun on kaksi koiraakin. Lehmille ja kanoille pystyy vaikka päiväksi laittaa niin paljon ruokaa ja juomaa tarjolle että pärjäävät, mutta silti jonkun on käytävä katsomassa että kaikki on ok. Koiria ei niin vain jätetä, aina on saatava hoitaja eikä se ole kovin helppoa nyt kun niitä on vielä kaksi. Onhan se harmi ettei pääse kovin usein miehen kanssa yhdessä mihinkään pidemmälle lähtemään, mutta sitten kun pääsee niin siitä osaa nauttia. Tai sitten vain murehtia että miten ne eläimet pärjää, sekin on tapana :)

Tässä vähän jännätään kun viiminen lehmä on poikimatta ja olen laskeskellut että Enna voisi parin viikon sisällä poikia. Aika hyvin laskelmat on pitänyt paikkansa koko kevään muiden lemmujen kanssa. Ja kun lemmut ovat pääsääntöisesti poikineet juhlapyhinä - neljä poiki pääsiäisenä, yksi vappuna ja yksi helatorstaina - asiaan kuuluisi että saataisiin juhannusvasikka. Sitä siis odotellessa!

Ihanaa juhannusta teille kaikille!



Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.


-Tove Jansson-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mieltä olet?